پنج شنبه 9 فروردین 1403

   
 
 پرسشهای متداول  •  جستجو  •  لیست اعضا  •  گروههای کاربران   •  مدیران سایت  •  مشخصات فردی  •  درجات  •  پیامهای خصوصی


فهرست انجمن‌ها » بحث‌هاي عمومي » بررسی پدیده ازدواج و طلاق در شهرستان ساوه

ارسال موضوع جدید  پاسخ دادن به این موضوع   تشکر کردن از تاپیک
 بررسی پدیده ازدواج و طلاق در شهرستان ساوه « مشاهده موضوع قبلی :: مشاهده موضوع بعدی » 
نویسنده پیام
Aliabadi
پستتاریخ: چهار‌شنبه 29 آذر 1391 - 19:34    عنوان: بررسی پدیده ازدواج و طلاق در شهرستان ساوه پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول

مدیر انجمن
مدیر انجمن

عضو شده در: 30 بهمن 1388
پست: 2274

blank.gif


امتياز: 60455

ایا ممکن است یکی از علل اصلی طلاق تو ساوه فقر باشد؟
ایا اماری در مورد میزان فقر در ساوه وجود دارد شامل چه گروههای اجتماعی است؟

---------------------------------------------

غلامرضا فتح‌آبادي مديركل امور اجتماعي استانداري مركزي با اشاره به آمار طلاق در استان مرکزی گفت: پدیده طلاق در استان دیده می‌شود که بنا بر آمار اعلام شده طلاق در استان مرکزی 5 درصد است.
وی افزود: طبق آمار اعلام شده طلاق در شهرستان اراک 3 درصد، در ساوه 9 درصد، دلیجان 8 درصد و خمین بیش از 7 درصد است.
بیش از 140 هزار فرد آسیب پذیر در استان در قالب 66 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است که بیش از 11 درصد جامعه استان را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی در این جلسه با بیان اینکه طلاق در استان مرکزی رو به افزایش است، گفت: شهرستان ساوه رتبه اول طلاق دراستان را داراست.


کد:
http://markazi.isna.ir/


با توجه به این داده ها از ایسنا چند سئوال مطرح میشود که :

1. چرا استان مرکزی در امرپیشگیری ازپدیده طلاق ازمرکزاستان یعنی ازاراک بسمت بیرون یعنی شهرستان های دیگرش ناموفق بوده ؟ آیا برای حل مشکل طلاق که دراین استان رو به رشد است. بوسیله مدیریت کیفی ازاساتید و کارشناسان عالی استان تهران و دیگر استانها در این باره با موضوعیت "طلاق" همکاری و مشارکت های علمی انجام یافته واین نتایج تاچه حدی موفقیت امیز بوده و هستند؟
برای جلوگیری ازپیشروی پدیده طلاق جهت جلوگیری ازایجاد آسیب های مالی بیشتر درنهاد خانواده و جامعه چه سیاست های تشویقی قابل استفاده در این مسیر وجود دارد ؟ کیفیت کار مشاوران خانواده ایا مطابق استاندارد علمی مورد رضایت هستند و واقعا گره ای از مشکلات را می گشایند و به تحکیم و دوام خانواده کمک می کند؟

ایا بخشی ازعوامل وفاکتورهای طلاق با این عوامل از جمله میزان بالای فقرومشکلات اقتصادی ،عدم امنیت مالی، کندی عمل درزمینه توسعه مشاغل وکارآفرینی، بررسی عوامل ریسک افرین هر شهرستان ، بهره گیری ضعیف درانسجام تمامی توانمندیهای زنجیره ای بالقوه و نیروی مدیریت هرشهرستانی برای تولید پروژه های بازدارنده بومی موفق مرتبط نیستند ؟ عوامل تشویقی برای ریشه کنی طلاق چقدر مورد استفاده قرار گرفته اند؟ ایاپژوهش دقیقی از نقش تک تک افراد خانواده و سهم انها در مورد رویداد طلاق در هر شهرستانی با توجه به مناسبات شغلی ، فرهنگی ،تحصیلی ، قشرطبقاتی، موقعیت خانوادگی انجام یافته و یا میابد؟

افزایش میزان اعتیاد و بالارفتن جرایم در ساوه و شناسایی علل اصلی این پیشروی چه عواملی هستند؟از چه پروژه های بازدارنده موفقی تاکنون درحل این دسته مشکلات از کل استانهای دیگر وام گرفته شده واستفاده شده و میشود؟

2.آیا در مورد ریشه اقتصادی طلاق در این استان بخصوص شهرستان ساوه تحقیق وپژوهش هایی انجام یافته طرحهای پیشگیرانه موفق در مورد طلاق در این منطقه بومی کدام ها هستند؟
موفقیت شاگردان یک کلاس به میزان زیادی به روش مدیریت و کاریک معلم واستاد بستگی دارد. هر قدردانش ومدیریت معلم از نظر کیفی رشد یافته باشد قادر است مشکلات دانش اموزان را به بهترین شکل شناسایی کند . اگر مشکلات و ریشه اساسی ان شناسایی شود نصف راه طی شده و اگربوسیله کارشناسان مجرب بتوان برای هر دسته مشکلات راه حل های عملی و کاربردی تجسس و یافته شود نصف بقیه مشکل شروع به حل شدن میکند.
بازگشت به بالای صفحه
خواندن مشخصات فردی ارسال پیام شخصی [وضعيت كاربر:آفلاین]
تشکرها از این تاپیک
rezvaneh(چهار‌شنبه 29 آذر 1391 - 22:16), Aliabadi از این تاپیک تشکر میکنم 
Aliabadi
پستتاریخ: چهار‌شنبه 29 آذر 1391 - 20:36    عنوان: پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول

مدیر انجمن
مدیر انجمن

عضو شده در: 30 بهمن 1388
پست: 2274

blank.gif


امتياز: 60455

شاید یکی از علل بی ثباتی و سستی خانواده جدا از تاثیرات دنیای مدرن این است که امروزه:

احساس مسئولیت در زنان تقویت نمی شود بران تکیه نمی شود. نه خانواده ها نه جامعه نقشه مشخص و روشنی برای شرح وظایف مورد انتظار از زنان در روند برنامه های دراز مدت و دورنمای سالهای اینده در خانواده ، در فعالیت های اجتماعی ، در جهان مشاغل ، در زمینه های مدیریت تخصصی که باید توانایی های خود را به معرض نمایش قرار دهد، ارائه نمی دهند. به زن باید کارو میدان فعالیت متناسب با کار و تخصص اش داده شود تا از نیرویش در سطح تربیت افراد خانواده ، پروژهای آموزشی و تعلیم و تربیت در خانواده و در جامعه ، در طرحهای سازنده اجتماعی کشاورزی ، صنعتی ، فرهنگی تاثیر گذار باشد. در پژوهشهای علمی و نوشتن کتابهای علمی بیشتر و بهتر از علم اش ، از صبوری و استقامت اش ، از دقت اش کمک گرفته شود .

برعکس زنان به نقش کودک خود بیشتر بازمیگردند و در ان می مانند . حتی متاسفانه بسیاری از زنان از نقش کودک بودن استقبال میکنند. کودک بودن یعنی زیر باز مسئولیت نرفتن و شاید از زیر بسیاری از مسئولیت ها نیزفرار کردن ، این کودکی که برای خود مسئولیت ایی را نمی پذیرد برای دیگر افراد چرا باید مسئولیتی قبول کند؟ کودک بودن یعنی نیازمند کمک دائمی دیگران بودن،اما در ظاهر چیز دیگری ابراز کردن. تناقض و دوگانگی در هویت و شکل و شمایل یک ادم بزرگسال را هرجند داشتن .کودک بودن یعنی بین منافع دنیای سنتی و منافع دنیای مدرن هر انچه به نفع است را گزیدن و زیر بار وظایف نرفتن و مسئولیت ایی را انجام ندادن یا نیمه کاره و دست پا شکسته انجام دادن. بجای اتکاء به مغز و دست و توانمندی های خود اتکاء به رقم مهریه داشتن. درحالی که توانمندی های مغزی و عاطفی و فردی انسانی او بیش از اینهاست. قدیم زنان کشاورز و دهقان بیشتر از زنان شهری و مدرن اطو کشیده توانایی و اراده و جایگاه اجتماعی و شکوه و زیبایی داشتند.

فرد عاقل و بالغ به توانمندی می رسد و امادگی پذیرش مسئولیت را دارد حال میخواهد این زن باشد یا مرد فرقی ندارد. چنین زن پخته و کاردانی مسئولیت های متفاوت متناسب با زمان و موقعیت اش را بخوبی می پذیرد و به انجام میرساند و از ان لذت میبرد. در مقابل نواقص اش به اشتباهاتش جوابگوست.. فرد عاقل دارای احساس مسئولیت نسبت به خویش و دیگران است و از این توانمندی درجهت انجام مسئولیت های خانوادگی و اجتماعی و فردی استفاده می کند. فرد عاقل و بالغ در سایه پذیرش مسئولیت فردی ، خانوادگی ، شغلی و اجتماعی نمادی از انسان تکامل یافته است.

فرهنگ ساده زیستی بخشی از فرهنگ و معرفت تواضع و فروتنی را تشکیل میدهد که اغلب میتواند در سایه آموزش عالی ، فرهنگ کار تحقق یابد. زیراوقتی زنی کار میکند چه درمنزل چه در محل کار در سایه اندیشه و فعالیت و نیروی خلاقه اش دارای احساس کرامت و اعتماد بنفس بیشتری است . رویه ساده زیستی بین یک زنان فضا نورد و یک هنرپیشه زن قابل تامل است. زن فضانورد ائینه نگاهش فضا و سیارگان و ستارگان هستند و درپی کشف و تحقیق برای همه بشریت است ولی ائینه یک زن هنرپیشه محدود به گریم عالی صورتش است یک زن فضانورد به افق و ماورای های وسیع و شگفت انگیزی نظر دارد که شاید ورای زمان باشد.

فرهنگ علاقه به کار یکی از منابع ساده زیستی است. اگر به زندگی عارفان نظر کنیم می بینیم ایندسته بسیار ساده و فروتن می زیستند زیرا به افق بزرگی نظر داشتند و ارزشهای والایی در زندگیشان مطرح بوده.
ایا آموزش یعنی مدارس و کتابهای درسی میتوانند نقش کلیدی در تربیت نیروی مسئولیت پذیری نسل جوان بخصوص زنان داشته باشند؟
بازگشت به بالای صفحه
خواندن مشخصات فردی ارسال پیام شخصی [وضعيت كاربر:آفلاین]
Aliabadi
پستتاریخ: چهار‌شنبه 29 آذر 1391 - 21:46    عنوان: پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول

مدیر انجمن
مدیر انجمن

عضو شده در: 30 بهمن 1388
پست: 2274

blank.gif


امتياز: 60455

نقش کلیدی فراگیری علوم ،فنون و حرفه ها در توسعه شخصیت
یکی از مهمترین شاه کلید دستیابی به این نیازها و رسیدن به مرحله خودشکوفایی داشتن شغلی است که متناسب با توانایی های فرد باشد. از طریق فراگیری و آموزش و تمرین مهارت توانمندی شغلی حاصل میشود.

دارا بودن توانمندی در کار فکری و بدنی و معنوی ابتداء از طریق فراگیری و آموزش و تمرین عملی در حرفه و مهارتی فراهم میگردد.

فراگیری دانش و حرفه ها و فنون مولد ثروت و خدماتی است که یک فرد از طریق حاصل کارش در خانواده و جامعه بدست میاورد. فعالیت شغلی خانگی و بیرون از خانه یکی از اساسی ترین زیربنای وجودی یک فرد است . بهترین راه برای رسیدن به این توانمندی آموزش و فراگیری علوم و فنون و حرفه هاست که همراه با احساس مسئولیت نسبت به خویشتن ، افراد خانواده ، افراد جامعه و انسانیت توام باشد......... مولف

-------------------------------------------------------------------------


آبراهام مازلو[1](1970 ـ 1908) با مطالعه و تحلیل زندگی‌نامه گروه کوچکی از شخصیت‌های موفق و مشهور، نظریه شخصیتی را ارائه داد که به آسانی می‌تواند "نظریه انگیزش" خوانده شود. زیرا انگیزش، محور و پایه رویکرد اوست. یکی از بارزترین ویژگی‌های این نظریه این است که از بررسی زندگی افراد دارای اختلال‌های هیجانی سرچشمه نمی‌گیرد، بلکه نشات گرفته از سالم‌ترین شخصیت‌هاست.
نظریه مازلو، در دهه‌های 1960 و 1970 محبوبیت فراوانی کسب کرد و امروزه نیز در حوزه‌های عملی و محیط‌های شغلی به کار می‌رود.[2]


سلسله مراتب نیازها hierarchy of needs
به عقیده مازلو، هر فرد دارای تعدادی نیازهای ذاتی است که فعال کننده و هدایت کننده رفتارهای اوست. این نیازها غریزی‌اند یعنی ما با آن‌ها به دنیا می‌آییم. اما رفتارهایی که ما برای ارضای آن‌ها به کار می‌بریم، اکتسابی هستند.[3]
این نیازها بر اساس اهمیت، به ترتیب زیر قرار می‌گیرند:
1 ـ نیازهای فیزیولوژیکی Physiological needs
2 ـ نیاز به ایمنی Safety needs
3 ـ نیازهای عشق و تعلق داشتن Belongingness and love needs
4 ـ نیاز به احترام Esteem needs
5 ـ نیاز به خودشکوفایی self-actualization need
نیازهای فیزیولوژیکی شامل؛ نیاز به غذا، آب، هوا، خواب و رابطه جنسی است.
نیازهای ایمنی شامل؛ امنیت، ثبات، نظم و رهایی از ترس و اضطراب می‌باشد. این نیازها در نوزادان و بزرگسالان روان رنجور، بیشترین اهمیت را داراست.
نیازهای تعلق داشتن و عشق، از طریق روابط عاطفی با شخص یا اشخاص دیگر بر آورده می‌شود.
نیازهای احترام شامل؛ عزت نفس و احترام از سوی دیگران است.
نیاز خودشکوفایی شامل؛ تحقق توانایی‌های بالقوه و قابلیت‌های شخص بوده و مستلزم دانش واقع‌بینانه نسبت به نقاط ضعف و قوت خود می‌باشد.[4]
هر نیازی که در پایین‌ترین مرتبه سلسه مراتب قرار گیرد قوت، توانایی و اولویت آن بیشتر است. به طور مثال، نیازهای فیزیولوژیکی جزء بنیادی‌ترین و قوی‌ترین نیازها هستند و قادر به بازداری کامل همه نیازهای دیگرند.[5]
ناتوانی در برآورده کردن نیازهای سطح پایین‌تر، نوعی نارسایی در فرد ایجاد می‌کند. به همین جهت آن‌ها را نیازهای کمبود[6] یا نارسایی[7] نیز می‌نامند.
اگر چه نیازهای سطوح بالاتر برای بقا، کمتر ضرورت دارند با این وجود می‌توانند به بقا و ترقی شخصی کمک کنند. همچنین سلامت بهتر، عمر طولانی‌تر و به طور کلی کارایی زیست شناختی بیشتری را ایجاد می‌کنند. از همین‌رو آن‌ها را نیازهای رشد[8] یا بودن[9] نیز نامیده‌اند. در ضمن ارضای این نیازها مستلزم پیش‌شرط‌های بیشتر، پیچیدگی زیادتر و شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بهتر هستند.[10]


نیازهای شناختی: نیازهای دانستن و فهمیدن
مازلو، معتقد بود مجموعه دیگری از نیازها(نیاز به دانستن[11] و فهمیدن[12]) وجود دارند، که یک سلسله مراتب نیازهای شناختی را تشکیل می‌دهند.
این نیازها سائق‌های ذاتی هستند و در اوایل زندگی(اواخر دوره نوزادی و اوایل کودکی) به صورت کنجکاوی طبیعی کودک ظاهر می‌شوند. عدم توفیق در برآوردن این نیازها زیان‌بار است و می‌تواند از رشد و کارکرد کامل شخصیت بازداری کند.
نیاز به دانستن قوی‌تر از نیاز به فهمیدن است و باید لاقل تا حدودی ارضا شود، تا نیاز به فهمیدن بتواند ظاهر شود.
همچنین بدون ارضای این نیازها، رسیدن به خودشکوفایی غیر ممکن است.[13]


[1] ـAbraham Maslow
[2] ـ شولتز؛ نظریه‌های شخصیت، یوسف کریمی و همکاران، تهران، نشر ارسباران، 1384، چاپ پنجم، ص 356 و 357.
[3] ـ کریمی، یوسف؛ روان‌شناسی شخصیت، تهران، نشر پیام نور، 1384، چاپ پانزدهم، ص 172.
[4] ـ نظریه‌های شخصیت، ص 387.
[5] ـ همان، ص 363 و 362.
[6] ـ deficit
[7] ـ deficiency
[8] ـ growth
[9] ـ being
[10] ـ روان‌شناسی شخصیت، ص 174.
[11] ـ kanowing
[12] ـ lounderstanding
[13] ـ نظریه‌های شخصیت، ص 367.

کد:
http://www.pajoohe.com
بازگشت به بالای صفحه
خواندن مشخصات فردی ارسال پیام شخصی [وضعيت كاربر:آفلاین]
Aliabadi
پستتاریخ: چهار‌شنبه 29 آذر 1391 - 22:11    عنوان: پاسخ به «بررسی پدیده ازدواج و طلاق در شهرستان ساوه» پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول

مدیر انجمن
مدیر انجمن

عضو شده در: 30 بهمن 1388
پست: 2274

blank.gif


امتياز: 60455

البته انچه مازلو در باره مراحل چند گانه نیازها و رشد شخصیت میگوید بخشی از واقعیت ها و تحقیقات اوست . شاید اگر مازلو به ایران سفر کرده بود و نقش ادبیات پارسی را بررسی میکرد. یک کتاب نیز در این باره نقش ادبیات پارسی در تکامل و شکوفایی شخصیت می نوشت.

ولی نباید فراموش کرد که در گذشته ما کارگران و کشاورزان بسیار ساده زیستی داشته ایم که چند کلاس سواد شاید بیشتر نداشته اند ولی به کمک آیات قرآن ، ادبیات پارسی شاعرانی مانند حافظ ،سعدی ،فردوسی و غیره ....... و نیز داستانها ، کار و تجربه زندگی خویش از معرفت و فهم و شکوفایی والای شخصیتی برخوردار بوده و هستند، زیرا ایندسته در هر شرایطی از رندگی در باره رویدادها به کمک منابع فرهنگی که وارث اش می بوده اند می اندیشیده اند.مطالعه و تفکر در ایات قرآن ، ادبیات پارسی یکی دیگر ازراههای رشد وتکامل شخصیت است که نسل های پیشین بخوبی این تجربه را به اثبات رسانده اند.......... مولف

---------------------------------------------------------------------


ویژگی های انسان خود شکوفا:

- حس تشخیص واقعیت، آگاهی از شرایط موجود و واقعی، واقع گرا، قضاوت بی طرفانه و عینی و نه بر اساس طرز تفکر شخصی و متعصبانه.

- طرز نگرش بر مشکلات به عنوان چالشها و شرایطی که نیـاز بـه راه حل دارند و نه به عنوان حربه ای برای شکوه گری و توجیهات فردی.

- نیاز به حریم و تنهایی و توانایی تحمل تنهایی.

- متکی به قضاوتها و تجارب خویش، مستقل، عدم اتکاء بـه فـرهنـگ و محـیـط پـیرامون خود برای شکل گیری عقاید و دیدگاه ها.

- عدم تأثیر پذیری از فشارهای اجتماعی.

- دموکراتیک، منصف و بدون قائل شدن به تبعیض، پذیرش و لذت بردن از تمامی فرهنگـها، نژادها و تفاوتهای فردی انسانها.

- از لحاظ اجتماعی دلسوز و مهربان، دارای خصوصیات انسانی و بشر دوستانه.

- پذیرش افراد همانگونه که هستند و عدم تلاش برای تغییردادن آنها.

- در کنار دیگران راحت بودن، با وجود هر نوع گرایش نا متعارف دیگران.

- خود انگیخته و با اصالت بودن، با خویشتن صادق است، هـمان گـونـه که دوست دارد رفتار می کند و نه آنگونه که دیگران از وی می خواهند.

- شوخ طبع بودن البته حس شوخ طبعی ایی که متوجه خود و یا وضعیت کلی بشریت است و نه دیگران.

- تعداد محدودی دوست صمیمی دارد و نه تعداد زیادی رابطه سطحی.

- علاقه مند به همه چیز حتی امور عادی.

- خلاق-مبتکر و اصیل.

- بدنبال تجارب ناب و دستیابی به موفقیت هایی است کـه اثـری مـانـدگـار از خود بجای گذارد.

کد:
http://dr-ghanbari.com
بازگشت به بالای صفحه
خواندن مشخصات فردی ارسال پیام شخصی [وضعيت كاربر:آفلاین]
atena
پستتاریخ: پنج‌شنبه 30 آذر 1391 - 00:29    عنوان: پاسخ به «بررسی پدیده ازدواج و طلاق در شهرستان ساوه» پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول

همكار در ساوه‌سرا
همكار در ساوه‌سرا

عضو شده در: 26 مهر 1389
پست: 1302

iran.gif


امتياز: 33700

امروز سر کلاس تفسیر بحث از ازدواج و طلاق بود استادمون میگفت بیش از دو پنجم ازدواج های ساوه منجر به طلاق میشه؛ واین یعنی افتضااااااااااااااح
علی آبادی جان من خودم به عنوان یه جوون که داره تو همین شهر کوچیک ولی چند لایه زندگی میکنه میگم(حرف دله)
بگذریم از بحث این که به قدری فساد در جامعه زیاد شده که جوون مردم ازدواج نمیکنه وقتی هم میکنه به اصرار خانواده هست و تحمل پذیرش مشکلات رو در کنار همسرش نداره و ...........
ببینید الان در جامعه ما معیار های ازدواج به قدری سطحی و دور از ارزش ها شده که واسش هیچ تضمینی وجود نداره
ساوه یه شهر کوچیک هست که تو سالهای اخیر با یه فرهنگ که نه با چند فرهنگ در تمام مسائل اجتماعی در نزاع هست و یه بستری داره شکل میگیره که اصلا درخور فرهنگ اصیل ما نیست.
ببینید حضور دانشگاه ها و شهرک صنعتی داره بافت اصیل فرهنگی ساوه رو به سمتی سوق میده که هیچ آینده ای من نمیتونم براش تصور کنم.
به هیچ عنوان اصل خانواده دیگه در تصمیمات جوون ترها شکلی نداره.
استادمون یه حرفی زد خیلی ها بهش خندیدن ولی واقعا تاسف برانگیز هستش؛ ببینید ایشون خیلی دلسوز و جدی گفتن اگه تا چند سال پیش واسه ازدواج به خانواده دختر میگفتن حواستون باشه پسر از خانواده با اصالت و خوبی باشه الان به خانواده پسر میگن حواستون باشه دختره سالم باشه(اخلاقی)!!!!! واین هم یعنی افتضاح
واقعا چرا باید جوون مسلمون شیعه و ایرانیه شهرستانی ما به قدری در طی فقط چند سال تغییر کنه که همچین حرفی زده بشه!!؟؟ اونم چه تغییری!!!
البته مقصر فقط جوون نیست ها؛ به قول این بزرگوار زمانی که تحقیق قبل ازدواج از یه خواستگار به خاطر عجله انجام نمیشه مسلما باید منتظر موند دختر متولد 76 که هنوز طعم زندگی زیر یه سقف رو نچشیده برگرده به دامن پر مهر خانواده ای که آینده فرزندشون به اندازه جحیزش واسشون مهم نبوده و این هم یعنی افتضاح
عواملی که باعث این افتضاح در ایران و بالاخص ساوه میشن یکی دو تا نیست و مشکل جوون و خانواده، فرهنگ و جامعه و مدیران هستش، حلقه ای که اگه یکی از اونها شروع کنه به ترمیم روابط و مسئولیتهاش بخش عظیمی از این مشکل بهبود پیدا میکنه و میشه به آینده ی روشنش امیدوار بود.
ولی بازم به نظرم اگه بنیادی ترین رکن جامعه یعنی خانواده از ریشه در پی حل این مشکل باشه بیش از نیمی از راه طی میشه. البته این مهم خودش مستلزم پیگیری و فرهنگ سازی و کمک مدیران و برنامه ریزی اونها هست.
انشالله شاهد آمار فزاینده ازدواج های موفق جوانان جامعه ایرانی باشیم. شاهد خانواده های شاد و اسلامی؛ البته هستن همین الان هم و من خودم به چشم دیدم این جوون ها رو که خانواده ای تشکیل دادن که من اونها رو الگوی خودم کردم.
بازگشت به بالای صفحه
خواندن مشخصات فردی ارسال پیام شخصی [وضعيت كاربر:آفلاین]
نمایش پستها:   
ارسال موضوع جدید  پاسخ دادن به این موضوع   تشکر کردن از تاپیک صفحه 1 از 1

فهرست انجمن‌ها » بحث‌هاي عمومي » بررسی پدیده ازدواج و طلاق در شهرستان ساوه
پرش به:  



شما نمی توانید در این بخش موضوع جدید پست کنید
شما نمی توانید در این بخش به موضوعها پاسخ دهید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش ویرایش کنید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش حذف کنید
شما نمی توانید در این بخش رای دهید
شما نمیتوانید به نوشته های خود فایلی پیوست نمایید
شما نمیتوانید فایلهای پیوست این انجمن را دریافت نمایید


Home | Forums | Contents | Gallery | Search | Site Map | About Us | Contact Us
------------------------------------------------------------------------

Copyright 2005-2009. All rights reserved.
© by Aftabgardan Cultural Center : Aftab.cc